Nastavení cookies

ŠKOLNÍ PSYCHOLOG

Mgr. et Bc. Doležal Martin

email: martindolezal@zs-kuncicky.cz
telefon: +420 59 623 70 45

Konzultační hodiny:

  • pondělí: 13.00-15.00
  • středa: 13.00-15.25 h

Školní psycholog je financován z Operačního programu Jan Amos Komenský.

Není nic, co by se nedalo zvládnout. Říct si, není ostuda, spíše odvaha.

Služba školního psychologa je samostatná poradenská činnost, která není přímou vzdělávací činností školy. Jedná se o komplexní službu žákům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 75/2005 Sb., v platném znění, o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Tato služba je bezplatná.
Školní psycholog je nezávislý pracovník školy a je vázán mlčenlivostí. Se všemi citlivými údaji bude zacházeno v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., v platném znění, o ochraně osobních údajů a s nařízením GDPR. Je členem školního poradenského pracoviště spolu s výchovnými poradkyněmi, metodikem prevence rizikového chování.

Školní psycholog na naší škole poskytuje zejména:

  • individuální psychologické poradenství žákům při řešení výchovných nebo vztahových problémů ve školním prostředí
  • konzultace pro rodiče při výchovných obtížích dětí
  • konzultace pro pedagogy, vychovatele a asistenty pedagoga
  • krizovou intervenci v naléhavých situacích
  • práci s třídními kolektivy zaměřenou na diagnostiku a zlepšování psychosociálního klimatu třídních kolektivů
  • diagnostiku profesní orientace, kariérní poradenství, konzultace pro žáky 8. a 9. tříd a jejich zákonné zástupce

Konzultační hodiny pro rodiče:  

Žáci a pedagogové mohou školního psychologa kontaktovat kdykoli v době jeho přítomnosti v budově školy.

 

 

Náplň práce školního psychologa

Konzultační, poradenské a intervenční práce pro děti, žáky, pedagogy a zákonné zástupce

  • Individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení).
  • Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
  • Skupinová a komunitní práce s žáky.
  • Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
  • Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
  • Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
  • Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí.
  • Pomoc při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí

Metodická práce a vzdělávací činnost

  • Metodická pomoc třídním učitelům.
  • Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky (konzultace a metodické vedení).
  • Účast na pracovních poradách školy.
  • Kooperace při poskytování poradenských služeb ve škole (výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitelé).
  • Metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního vzdělávacího programu.
  • Besedy a osvěta (zákonným zástupcům).
  • Prezentační a informační činnost.
  • Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům při přípravě vyrovnávacích opatření žáků se sociálním znevýhodněním a žáků se zdravotním znevýhodněním
  • provádí depistážní, diagnostické a intervenční činnosti ve spolupráci s třídními učiteli, výchovným poradcem, školním psychologem a dalšími pedagogy školy
  • zajišťuje odbornou podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami či s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb
  • vede individuální i skupinové hodiny speciálně pedagogické péče
  • podílí se na tvorbě plánů pedagogické podpory či individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • podílí se na koordinaci projektů a aktivit pro žáky s podpůrnými opatřeními a pro jejich zákonné zástupce
  • zajišťuje metodickou podporu pedagogům, koordinuje práci asistentů pedagoga
  • poskytuje odborné konzultace a poradenství v oblasti speciální pedagogiky žákům, zákonným zástupcům či pedagogickým pracovníkům
  • spolupracuje s odbornými institucemi (PPP, SPC, SVP, OSPOD, dětský psychiatr apod.)
nahoru