Nastavení cookies

ŠKOLNÍ ASISTENT PEDAGOGA

Školní asistentI: Kristýna Kutáčová Dis. et. Dis., Denisa Horváthová
Konzultační hodiny: dle domluvy
Telefon: +420 596 237 045
E-mail: kristynakutacova@zs-kuncicky.cz, denisahorvathova@zs-kuncicky.cz
Pracovna: družina
Pozice je financována                                                              Operační program Jan Amos Komenský

Náplň práce školního asistenta pedagoga

Poskytování základní nepedagogické podpory přímo v rodině při spolupráci s rodiči, a to při přípravě na vyučování, spočívající např. v pomoci s organizací času, práce s úpravou pracovního prostředí, motivaci k učení, poskytování formativní zpětné vazby žákovi, podpora při přípravě na školní práci. Tyto činnosti bude provádět školní asistent se souhlasem zákonných zástupců žáka.

─        Zprostředkovávání komunikace s komunitou, rodinou a školou spočívající např. v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací o školní úspěšnosti žáka, případně o potřebě s žákem pracovat. Pomáhání při překonávání bariér mezi školou a rodinou, které mohou vyplývat z odlišných životních podmínek žáka nebo odlišného kulturního prostředí. Činnosti v rodině bude provádět školní asistent se souhlasem zákonných zástupců žáka.

─        Pomoc při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit. Podpora přípravy žáka na výuku, rozvíjení čtenářských dovedností, práce se strategiemi přípravy na školní práci, podpora rozvoje nadání dítěte v aktivitách nad rámec školní výuky. Pomoc při zajišťování výjezdů školy a s organizační podporou pedagogických pracovníků při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

─        Poskytování podpory učiteli při administrativní a organizační činnosti učitele ve vyučování i mimo vyučování, podle potřeb učitele školní asistent zajišťuje i podpůrné administrativní a organizační činnosti (které nejsou hlavní pracovní náplní asistenta – účelem asistentovy podpory v oblasti administrativních a organizačních úkonů je, aby učitel získal více času na vlastní individuální práci s žáky).

nahoru